Ve čtvrtek (14. září) oznámily společnosti TikTok a Billboard start nového týdenního žebříčku s názvem TikTok Billboard Top 50, který bude sledovat nejpopulárnější skladby na platformě v USA. Žebříček je k dispozici všem uživatelům TikTok v USA a na stránkách Billboard.com. Nebo v tomto playlistu Fajn Fresh.
TikTok Billboard Top 50 je vůbec první žebříček, který sleduje popularitu hudby na platformě pro sdílení videí. Žebříček je založen na kombinaci tvorby, zhlédnutí videí a zapojení uživatelů americké komunity TikTok a počínaje tímto týdnem bude zveřejňován každý týden ve čtvrtek.
Sexyy Red je prvním umělcem, který se dostal do čela žebříčku, a to s písní “SkeeYee”.(V tomto týdnu se v žebříčku objevují i další tři skladby Sexyy Red.) Skladba “Paint the Town Red” od Doja Cat – která se tento týden vyšplhala na první místo v žebříčku Billboard Hot 100 – je v prvním žebříčku TikTok Billboard Top 50 na druhém místě, zatímco folková skladba “august” od Taylor Swift se umístila na třetím místě.
“TikTok je již nyní nejsilnější platformou pro objevování a propagaci hudby na světě a každý týden se díky naší vášnivé komunitě hudebních fanoušků dostávají skladby do žebříčků Billboardu,”
řekl Ole Obermann, globální šéf rozvoje hudebního byznysu ve společnosti TikTok. “Spolupráce s Billboardem na vytvoření žebříčku TikTok Billboard Top 50 proto dávala dokonalý smysl. Tento žebříček poskytuje jasný obrázek o hudbě, která se poslouchá na TikToku a následně začíná být trendem na DSP a dalších službách.”
Kromě současné trojice v novém žebříčku se v první desítce prvního žebříčku TikTok Billboard Top 50 umístila skladba “Let It Whip” od skupiny Dazz Band, která se v roce 1982 dostala do první pětky žebříčku Hot 100, spolu s country skladbami od Zacha Bryana a Tima McGrawa a písněmi od legendy R&B Charlieho Wilsona a emo skupiny Pinegrove.
“Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat na prvním žebříčku Billboard na TikToku,” řekl Mike Van, prezident společnosti Billboard. “V Billboardu neustále vyvíjíme naše žebříčky tak, aby odrážely způsob, jakým se fanoušci zabývají hudbou, a aby je hlouběji spojovaly s umělci, které mají rádi. Vidíme jasnou příležitost rozpoznat způsob, jakým objevování hudby na TikToku formuje populární kulturu, a jsme hrdí na to, že můžeme tento nástroj nabídnout tomuto odvětví a zároveň nabídnout značkám nový způsob, jak ve velkém měřítku navázat kontakt s hudebními fanoušky. Nejste jedničkou, dokud nejste jedničkou na Billboardu.”
Uživatelé TikToku najdou nový žebříček stisknutím kulaté ikony v dolním rohu obrazovky v aplikaci TikTok a klepnutím na tlačítko “Music Charts” v pravém horním rohu. Žebříček lze nalézt také na webu Billboard.com, kde je aktualizován každý týden ve čtvrtek.